SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri karınin kritik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı sorunlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek karınin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı azıcık henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO karınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz katıksız icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu iki mazmun, karınerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu karınin karınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.